29/6/2017 publicat per: Softeng

Las 10 claves para el éxito al crear una red social interna en tu empresa

Vols una comunicació en temps real, fluida i espontània en la teva organització? A l'hora de resoldre dubtes, avançar en projectes o gestionar el coneixement, emprar eines com el correu electrònic i organitzar reunions no és sempre la millor solució.

Crear una xarxa social col·laborativa a l'empresa no és tasca fàcil, independentment de l'empenta inicial que se li vulgui donar i de la tecnologia escollida per muntar-la. Sempre hi haurà una sèrie de resistències que cal vèncer perquè l'adopció, ús i consum siguin els desitjats. Suposa un canvi cultural significatiu, i cal facilitar al màxim la transició a tot tipus de perfils d'empleats. Ja sabem que les noves generacions estan més fetes a "el social", però aquí hem de participar tots ...

Afortunadament, Yammer de Microsoft Office 365 no només és una plataforma llista per al seu ús i integrada dins de la seva família de serveis en línia de col·laboració i productivitat, sinó que compta amb una sèrie de panells i informes analítics que ens poden ajudar a valorar l'estat de activitat, d'engagement i d'adopció, entre d'altres.

Quines són les claus per les quals Yammer pot ajudar a l'èxit de la teva empresa?

1- Pel seu caràcter intern. Sent una xarxa controlada i segura -no hem d'oblidar aquest punt-, podrem trobar fàcilment a qualsevol company de l'organització, al qual localitzarem en el directori de comptes de correu de la companyia.

2- Pots crear grups temàtics, que t'ajudaran a cohesionar equips o persones descentralitzades. I poden ser tant privats com públics (com també ho poden ser els missatges que enviïs). No tot ha d'estar a l'abast de la plantilla al complet. I, parlant de plantilla: Yammer ens permet incorporar a persones de fora de l'organització, per exemple, col·laboradors o clients.

3- Dins de Yammer és possible crear pàgines amb la informació més rellevant per a cada grup o projecte. I publicar esdeveniments a l'agenda (reunions, fites de lliurament, o sessions de formació) en un calendari d'Outlook comú.

4- Es pot usar en qualsevol dispositiu mòbil. I en els escriptoris. Per tant, no hi ha traves relacionades amb l'ús d'un determinat model, sistema operatiu Android o iOS (iPhone o iPad), per citar els dos més comuns.

5- Permet carregar de diferents formats. Vídeos (els pujats a la plataforma, de YouTube, Vimeo, Office 365 V Las 10 claves para el éxito al crear una red social interna en tu empresa ideo o Microsoft Stream), PDF, enllaços ... i per descomptat els de Microsoft Office (Word, Excel ...). Aquests últims no només poden obrir-se en vista prèvia, sinó que a més es poden modificar directament des de Yammer.

6- Ofereix integració nativa amb SharePoint Online (per als contractes Enterprise). Això permet crear converses contextualitzades amb el contingut rellevant.

7- Per la gamificació. Com en una xarxa social "a l'ús", es poden anotar likes, o enviar insígnies, de tal manera que és possible premiar èxits o fomentar el fet de compartir idees.

8- Per les enquestes, que podràs crear amb facilitat, el que sens dubte convida a la participació entre companys. I, a més, tindràs els resultats en temps real.

9- Es pot seguir als membres de la xarxa que desitgis. Per participar en un determinat projecte o iniciativa, pel seu lideratge dins de l'organització ... I, a més de persones, també pots seguir grups i documents.

10- Rebràs les notificacions que vulguis, ja sigui per SMS o per email i amb la freqüència que prefereixis. I, per descomptat, disposa d'eines de cerca, que es poden aplicar a identitats, textos, comentaris o arxius.

Si tot això no et sembla suficient, et direm que a més pots utilitzar els connectors de l'Office 365 a Yammer. ¿Per què? Per incorporar contingut i actualitzacions rellevants de més de 90 aplicacions i altres serveis populars disponibles per part de tercers. Notícies, xarxes socials, eines d'administració com Trello, Dynamics 365 ...

Yammer és tan sols una peça de tot el que et pot oferir Office 365. I, com veus, la seva integració amb la família Microsoft ja va avançant el seu atractiu, facilitat d'ús i corba d'adopció.

Tant si ja ets usuari, però no has avançat més enllà dels seus elements bàsics, com si t'interessa conèixer-lo per primera vegada, ens tens a la teva disposició per fer-te una demostració sense compromís de les seves capacitats.

Vols saber més sobre Yammer i Office 365?

Sí, vull saber més!

 

<< tornar al bloc
FacebookTwitterLinkedInWhatsapp
Enviant...

Vols rebre els articles al teu correu?


Suscripciones al Blog Rss del Bloc