22/3/2013 publicat per: Softeng

031913_1457_Laimportanc1.jpg La velocitat amb què han enlairat les xarxes socials ha canviat per complet la manera com les empreses es relacionen amb el seu públic objectiu. La gran acceptació dels consumidors als mitjans socials com Facebook, Twitter, Linkedin, Google + o You Tube, està tenint un impacte en la manera com aquests busquen informació sobre marques, productes o serveis i prenen decisions de compra.

Per aquest motiu, les empreses han d'evolucionar al mateix temps que ho fan els usuaris, les xarxes socials no només ens ofereixen l'oportunitat de fidelitzar als nostres clients habituals, sinó que a més ens donen la possibilitat d'arribar a altres centenars de clients potencials, per el que han d'esdevenir un pilar fonamental dins la nostra estratègia de màrqueting.

Un pla de Màrqueting Online és una estratègia de canal basada en el coneixement del comportament del client en el medi i de les característiques del mercat en què exercim l'activitat. El seu objectiu és ajudar-nos a definir la manera de dirigir als nostres clients i establir nous vincles i relacions amb usuaris, consumidors i clients potencials.

Què has de tenir en compte a l'hora de dissenyar un Pla de Màrqueting Online?

Atraure els consumidors que estan a la xarxa requereix d'un gran esforç per al qual s'ha de traçar una estratègia de Social Mitjana. A continuació, et donem algunes claus per aegurar l'èxit del teu pla:

Identificar els nostres objectius
Has identificar els objectius que vols aconseguir i que mitjans volem utilitzar els per assolir-los. Cal determinar quin tipus de publicacions farem (posts, tuits, vídeos ...) i quin contingut anem a incloure-hi, marcant un calendari per avaluar la freqüència de les nostres publicacions i la consecució dels objectius.

Qui és el nostre target?
Saber quin és el nostre públic objectiu és la base de les nostres operacions ja que és essencial per poder establir una bona comunicació. Ens hem de preguntar sempre cap a qui ens dirjimos, quins són els seus interessos, què busquen, què canals utilitzen, etc ...

Escoltar i interactuar proactivament
Monitoritza el que es diu de la teva empresa i actua en conseqüència, estableix converses amb els teus seguidors i aprofita el feedback que t'ofereixen per millorar les teves productes i serveis. Mantenir una presència activa en les xarxes socials ens ajudarà a guanyar notorietat i visibilitat, enfortint la imatge de la nostra empresa i augmentant les nostres conversions socials.

Estar a l'avantguarda
Els mitjans socials no s'han de veure com un tauler d'anuncis on bombardejar als nostres usuaris amb missatges publicitaris. Hem de deixar que siguin les tendències, hàbits i mecanismes socials els que ajudin a que les nostres accions arribin a la repercussió i l'impacte que desitgem.

Trucar a l'acció
Convocar l'acció als teus seguidors pot repercutir no només en un augment de les nostres vendes, sinó que pot servir per augmentar el nombre de seguidors i clients potencials interessats en la nostra empresa o serveis. Per exemple, convida als teus seguidors a esdeveniments o ofereix als més fidels promocions i avantatges exclusius.

Saber com actua la nostra competència?
Si no et planteges una estratègia online per a la teva empresa has de pensar que la teva competència ja ho haurà fet. Conèixer quina és la presència social i l'estratègia de la nostra competència és un aspecte fonamental a l'hora de ser més competitius i diferenciar-nos.  

Finalment, cal tenir en compte que els mitjans socials són una part de l'estratègia de màrqueting de la nostra empresa i han d'estar perfectament integrats amb les accions Offline ja que hem de ser coherents per no confondre el consumidor.

Reflexiona i replantéate l'estratègia a seguir per aprofitar al màxim la repercussió de les xarxes socials.

<< tornar al bloc
FacebookTwitterLinkedInWhatsapp
Enviant...

Vols rebre els articles al teu correu?


Suscripciones al Blog Rss del Bloc