14/2/2022
Via Célere, construint una estratègia de seguretat Zero Trust amb l'acompanyament de Softeng

Vía Célere, construyendo una estrategia de seguridad Zero Trust con el acompañamiento de Softeng

Via Célere és una companyia immobiliària especialitzada en el desenvolupament, la inversió i la gestió d'actius residencials. Gràcies al seu innovador model de negoci i equip de professionals, Vía Célere és avui l'empresa de referència al nou entorn i cicle immobiliari.

Ser conscients per prendre consciència

La sofisticació de les ciberamenaces i el seu impacte en les organitzacions en un entorn digital de treball híbrid ha fet que les empreses comencin a prendre cada vegada més consciència sobre la importància de la ciberseguretat en un món mogut pel digital , però encara queda molt recorregut per davant. Via Célere és una de les empreses que estan marcant el camí que cal seguir en l'adopció d'un nivell de ciberseguretat avançat seguint una estratègia Zero Trust.

Inicialment, Vía Célere comptava amb unes mesures de seguretat bàsiques i tradicionals (com antivirus i antimalware) i després de dur a terme una auditoria interna i externa de seguretat, van observar la necessitat de disposar de mesures més avançades per detectar, prevenir i respondre a possibles incidents de ciberseguretat . És llavors quan prenen consciència sobre la importància d'implementar mesures de seguretat a totes les superfícies vulnerables a atacs.

Solució

Des de Via Célere defineixen un roadmap de ciberseguretat que inclou la creació d'una oficina de CISO, un pla director de seguretat i un pla de continuïtat de negoci, juntament amb la posada en marxa d'un pla d'implementació de mesures recomanades per Softeng - desplegades a a través de les solucions de seguretat paquetitzades en funció de les prioritats - per protegir les superfícies d'identitat, dispositius, aplicacions, dades i infraestructura, cobrint de manera integral totes les necessitats de detecció i prevenció d'amenaces i incidents de seguretat.

Cal destacar el desplegament de polítiques de seguretat personalitzades segons l'extensa tipologia d'usuaris de Via Célere i les necessitats, que en un model de treball híbrid necessiten connectar-se a l'entorn corporatiu de manera segura i flexible; quan sigui i on sigui. Des d'usuaris que treballen a les oficines, usuaris en moviment, usuaris amb dispositius personals (BYOD), fins a usuaris externs que també es connecten a l'entorn corporatiu.

“En els darrers anys hem posat el focus de manera molt específica en l'àmbit de la ciberseguretat i hem fet un pas enorme aconseguint un nivell de seguretat avançat. Softeng ha estat al nostre costat en aquest procés i valorem molt l'alt coneixement tècnic del seu equip, la confiança que ens aporten i el valor afegit que ens dóna el seu acompanyament a tots els projectes."

José María Sánchez-Cid, Director d'IT a Via Célere

Zero Trust, es fa camí en caminar

Actualment, Vía Célere ha consolidat una cultura de seguretat digital interna, empoderant els usuaris a desenvolupar-se en un entorn de treball híbrid de manera segura.

I, juntament amb l'acompanyament de Softeng, ha aconseguit un nivell de seguretat avançat, gestionant de manera diària i centralitzada a través del Portal CSP de Softeng les alertes de Microsoft 365 i Azure , i aplicant una capa de gestió més avançada amb Microsoft Sentinel per orquestrar tots els esdeveniments de diferents fonts i orígens de dades de manera escalable aprofitant el núvol de Microsoft.

De cara al futur, i seguint la seva estratègia de seguretat Zero Trust, Vía Célere continuarà el seu camí cobrint no només la detecció i prevenció de les ciberamenaces, sinó aplicant també intel·ligència i automatització per garantir una resposta ràpida i amb precisió davant de cadascun dels possibles atacs i incidents de ciberseguretat.

Claus del projecte

• La definició d‟un pla a mida amb un procés d‟implementació fluid entre Via Célere i Softeng.
  • L'alta involucració dels empleats de Via Célere, impulsats per l'àrea d'IT, per aconseguir un desplegament d'èxit, eficient i en temps rècord.
  • L'acompanyament i expertise de Softeng en les solucions de seguretat al núvol de Microsoft.

L'opinió del client:

José María Sánchez-Cid, Director d'IT de Via Célere , comparteix la seva experiència de primera mà sobre com estan seguint un model de seguretat Zero Trust amb l'acompanyament de Softeng, en una entrevista realitzada per José Antonio Cano, Research Director d'IDC Espanya, a l''IDC-IDG Cybersecurity Digital Forum 2022', el més esdeveniment digital sobre ciberseguretat a Espanya. Dins vídeo!