18/10/2013 publicat per: Softeng

Yammer.png La xarxa social corporativa líder al mercat empresarial i propietat de Microsoft, compta ja amb més de 8 milions d'usuaris corporatius.

Yammer persegueix la col·laboració entre tots els treballadors d'una empresa, creant un espai per a una comunicació fluida i bidireccional, incorporant principis d'interacció en xarxa molt similars a Facebook, Twitter i Linkedin.

Un dels seus majors beneficis és l'augment de productivitat que ofereix a les empreses a agilitzar el procés de comunicació interna d'aquestes, pel que fa als sistemes tradicionals com reunions, correu electrònic, etc ... No obstant això, té molts més beneficis com per exemple :

  • Millora de la comunicació a l'empresa, proporcionant una comunicació en temps real, fluida i espontània.
  • Augment de la productivitat i la satisfacció dels empleats, reduint la necessitat d'enviar correus electrònics i de realitzar reunions.
  • Foment de la col·laboració i la participació natural entre els empleats, innovant, descobrint noves idees, noves formes creatives de col·laborar, etc ...
  • Gestió del coneixement, ajuda a consolidar-ia compartir-d'una manera instantània entre els empleats
  • Millora de l'ambient corporatiu i ajuda a les empreses a gestionar les seves comunicacions corporatives.
  • Cohesió d'equips o persones descentralitzades

 

enterprise-social-media.jpg


Capacitats de Yammer
Gràcies a les característiques que inclou, Yammer permet millorar el treball en equip i tenir major visibilitat dels projectes de l'empresa. Aquestes són algunes de les seves capacitats:

  • Col·laborar i interactuar: Els empleats de l'empresa poden interactuar entre ells de la mateixa manera que ho fan en altres xarxes: compartint enllaços, imatges, vídeos, arxius i utilitzar protocols d'interacció similars als de Twitter (esmentar a altres usuaris posant @ abans del nom). També poden fer seguiment (d'usuaris, grups i documents), enviar missatges públics o privats i indicar la seva aprovació a les publicacions d'altres i comentar-les.
  • Grups: Yammer t'ofereix la possibilitat de crear espais de col·laboració flexible per equips de treball, per a tots els empleats de l'empresa i fins i tot per compartir-los amb personal extern. Pots crear pàgines similars a les conegudes "Fan Page" de Facebook per a cada projecte amb tota la informació relacionada a aquest, publicar esdeveniments a l'agenda (reunions, fites de lliurament, sessions de formació, etc ..), realitzar enquestes amb resultats en temps real i mantenir converses instantànies per resoldre dubtes o prendre decisions ràpidament.
  • Mobilitat i accessibilitat: Es pot accedir a Yammer des de qualsevol dispositiu amb connexió a internet, ja que tota la informació està en el núvol i accessible en temps real. La xarxa compta amb la seva app mòbil en versions per a iPhone, iPad, Android, Windows Phone i Blackberry.
  • SharepointYammer.png Integració amb SharePoint Online: Yammer està integrat amb SharePoint Online a través de la suite de productivitat Office 365 i dins dels contractes Enterprise. Els usuaris poden reemplaçar el subministrament de notícies (newsfeed) de SharePoint Online pel de Yammer, millorant d'aquesta manera l'experiència social que proporcionava SharePoint fins al moment.

Yammer permet a les empreses adaptar-se ràpidament als canvis del mercat, trencant les barreres geogràfiques i organitzatives i obrint nous canals de comunicació i accés a la informació que milloraran la productivitat i les relacions laborals dels seus empleats.

 

Vull saber més sobre Office 365

 

<< tornar al bloc
FacebookTwitterLinkedInWhatsapp
Enviant...

Vols rebre els articles al teu correu?


Suscripciones al Blog Rss del Bloc